2005/2006. I. félév
1. A kommunikáció alapkérdéseinek tisztázása (kommunikációdefiníciók, -iskolák, -modellek).
2. Tényezők és funkciók a kommunikációban (Roman Jakobson modellje).
3. Szituációs játékok és helyzetgyakorlatok a kommunikációs tényezők és funkciók gyakorlására.
4. A kommunikatív kódok rendszere. Stílus- és szókincsfejlesztő gyakorlatok.
5. A nem verbális kommunikáció és eszközei.
6. Helyzetgyakorlatok a testbeszéd felismerésére és gyakorlására.
7. Zárthelyi dolgozat.
8. A kommunikációt segítő technikák.
9. Prezentációs technikák.
10. Összetett kommunikációs gyakorlatok.
11. Kommunikációs helyzetgyakorlatok és előadások elemzése.
12. Előadások meghallgatása 1.
13. Előadások meghallgatása 2.
14. A félév értékelése, jegyek beírása.
Kötelező irodalom:
Fercsik Erzsébet–Raátz Judit, Kommunikáció szóban és írásban. Krónika Nova, 2000.
Peel, Malcolm, Kommunikációs készségek fejlesztése, Trivium Kiadó, 1999.
Szabó Katalin, Kommunikáció felsőfokon, Kossuth Könyvkiadó, 2002.
Szőke-Milinte Enikő, A kommunikációs kompetencia fejlesztése: az általános kommunikációs készségek fejlesztésének elmélete és gyakorlata. PPKE, Bölcsészettudományi Kar, Piliscsaba, 2005.
Pease, Allan, Testbeszéd. Gondolatolvasás gesztusokból. Park Könyvkiadó, 1988.
Ajánlott irodalom:
Bokor József, A kommunikáció elmélete és gyakorlata, Békéscsaba, 2003.
Crystal, David, A nyelv enciklopédiája, Osiris, 1998.
Montágh Imréné–Bittera Tiborné, Szép szóval, nyílt szívvel. Logopédiai Kiadó, én.
Tamblyn, Doni–Weiss, Sharyn, Humoros tréninggyakorlatok nagykönyve. Miskolc, 2002.
Pease, Allan és Barbara, Miért hazudik a férfi? Miért sír a nő? Park Könyvkiadó, 2002.
Pease, Allan, Kérdezni tudni kell! Hogyan érheted el a „boldogító igent” a munkádban. Fiesta Kiadó, 2000.
Rudas János, Delfi örökösei. Új mandátum könyvkiadó, 2001.
Utry Attila, Kommunikáció és kultúra. Miskolc, 1997.
Takács Judit